A numerológiai képlet felállításához szükségünk van a vizsgált személy teljes születési dátumára, és teljes nevére. Vegyük most Munkácsy Mihály festőművész példáját. Az ő esete azért is érdekes, mert több névváltozás is történt az életében. A születési szám elemzése egyértelmű, a születési időpont (év, hó, nap) számait egyenként összeadjuk, majd az eredményül kapott kétszámjegyű számot egy számjegyre egyszerűsítjük. Így kapjuk meg a születési dátumból a domináns sorsmisszió számot. Példánkban ez így néz ki:
Munkácsy Mihály 1844. február 20-án született.
1+8+4+4+2+2+0=21 és 2+1=3
A sorsmisszió számot kiemelten kezeljük, mivel a képlet egyik legfontosabb száma. A születési dátum számai a numeroszkóp alapjait határozzák meg, ezek azok az alap energiák, amivel születtünk, és ezek a számok megváltoztathatatlanok.
Ezután pedig, a név eredői következnek. A név elemzéséhez szükségünk van a betűknek megfelelő számérték-táblázatra. Ez a táblázat Püthagorasztól származik:
1 2 3 4 5 6 7 8 9
A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R
S T U V W X Y Z
A táblázat alapján a név betűit számokkal fejezzük ki. A hosszú és a rövid magánhangzók számértéke megegyezik. Az „y” akkor is 7-es értékű, ha „i” betűként hangzik, de ebben az esetben a magánhangzóknál kezeljük.
Esetünkben három nevet tudunk elemezni: Munkácsy Mihály, Lieb Mihály Leó néven született 1844-ben Munkácson, majd 1868-ban felveszi a Munkácsi Mihály nevet, amelyet 1880-tól y-nal Munkácsy Mihályként ír. A betűk számértékét keressük ki az előbb bemutatott táblázatból. A magánhangzókat és a mássalhangzókat külön kezeljük, mivel mindegyik meghatározott jelentéssel bír.
A név fölötti sorba a magánhangzók számértékei kerülnek, ezek összege adja a belső én számát. A név alatti sorba a mássalhangzók számértékeit írjuk, ezek összege pedig a külső én jellemzőit fogja megmutatni. A kettő összegéből a teljes névszámot ismerhetjük meg. A festőművész név váltásai a következőképpen alakulnak:
A teljes névszám a képlet szintén fontos száma, lényeges információkról tájékoztat, ezért a két számjegyű formát is érdemes jegyezni, de a hangsúly mindig az első számjegyen van.
A születés számai és a sorsmisszió szám:
A numeroszkóp sarkalatos pontja a sorsmisszió szám. Nézzük, milyen üzeneteket rejt Munkácsy Mihály sorsmisszió száma.
A 21/3-as születési számmal rendelkező személyek között található bolygónk néhány legkreatívabb embere. Rendkívül sokoldalú tehetséggel rendelkeznek. Kreativitásukat bármilyen fizikai anyagon keresztül nyilvánítsák meg, mondanivalójuk szellemisége mindig átragyog a formán. Viszont komoly feladatot jelenthet számukra az érzékenységgel, önbizalomhiánnyal és az érzelmi önkifejezéssel kapcsolatos témák megoldása.
Ugyanakkor a 3-as személyiségtípusba tartozó emberek erős önkifejezési vággyal érkeznek erre a világra. És talán épp ezt segítendő, a 3-asok kiterjedt érzelmi térrel, egyfajta érzelmi idegrendszerrel rendelkeznek, amelynek energetikai érzékelőivel kiválóan tapogatják le a különböző emberek, helyzetek, környezetek megnyilvánulásait. Mindez nyitottá, együtt érzővé, és egyben különösen sebezhetővé teszi a 3-asokat.
A legtöbb 3-as azonban rendkívül érzékenyen reagál az őt ért kritikára. A 3-asok önbizalomhiánya abból adódik, hogy nem érzik magukat alkalmasnak egy adott feladat elvégzésére. Érzékenységük miatt pedig néha teljesen összeomolhatnak. A teljes önbizalom és a teljes lesúlytottság érzése gyakran váltakozik náluk. Ehhez még az is hozzájárul, hogy a 3-asokat nagyfokú alkotókészsége, sokoldalú tehetsége folyamatosan újabb és újabb ismeretek, készségek megszerzésére készteti. Ez nagy kihívást jelenthet idegrendszerük számára.
A 21/3-as születésszám-energiáival rendelkező személyek akkor a legboldogabbak, ha önkifejezésük és kreativitásuk embertársaik szolgálatában és fellelkesítésében nyilvánulhat meg. Pozitív esetben, amennyiben harmóniában vannak önmagukkal, tudják mindezt kinyilvánítani. A legmagasabb szintet elért 3-asok a szerető energia közvetítőiként munkálkodnak, örömet és inspirációt keltenek embertársaikban.
Munkácsy élettörténetében ezeknek az energia mintáknak a nagy része tetten érhető. Hatalmas tehetségét nem kell bemutatni, méltán mondhatjuk, hogy a magyar nemzeti festészet egyik megteremtője. Minden bizonnyal a 3-asok hatalmas érzelmi terének és igen érzékeny antennáinak köszönhető, hogy a kor legnagyobb szociológusának is nevezik, amely lehetővé tette számára, hogy az európai és a magyar társadalom falusi és városi közösségeinek és élettörténeteinek kiváló ismerője legyen, lehetőséget teremtve a magas szintű lélekábrázoláshoz.
Kreativitását, újító munkáját bizonyítja amint hatalmas méretű vásznain gazdag eszköztárral, sokalakos drámai hatású életképeket fest. Ezzel előrevetíti a XX. századi karakterszínészekkel, sokszor seregnyi statisztával és pazar díszlettel dolgozó színes, széles vásznú filmek világát. Eredeti ötletességgel a fotográfiát alkotó szellemiségének szolgálatába állítja. A fotográfia elterjedésével festményeinek kompozícióihoz számos fotótanulmányt használ.
Munkácsy igazi területe az emberábrázolás. Az anyag síkjára lehozni, érezni a megfoghatatlan emberlelket, láttatni az emberi lét sorskérdéseit. Ez hatja át a realista népi életképeit, a nagyvilági élet jeleneteit feldolgozó szalonképeit és a bibliai tárgyú képsorozatát. Hogy mennyire sikerült Munkácsynak azt a bizonyos szerető energiát közvetítenie mind kortársainak, mind az utókor emberének? Sikerült-e a legmagasabb értelembe vett intuíciói által megnyílnia a tisztán érzés képességére, ami egyébként a legmagasabb szintet elért 3-asok jellemzője? Talán jól mutatja a Magyar Nemzeti Galéria Munkácsy Krisztus Trilógiájának bemutatója:
„Témájuk ellenére Munkácsy Krisztus-képeit nehéz oltárképként elképzelni, sokkal inkább kultúrtörténeti zsánerkompozícióknak kell tekintenünk őket. Hatalmas méreteik, a bemutatásukat övező felfokozott hangulat és a bibliai eseményt megjelenítő erejük lenyűgözte a közönséget. A művek már-már vallásos sugárzásának titka, hogy Munkácsy tapintható közelségbe hozta a Megváltót, s a szemlélő közönséget bevonta a krisztusi szenvedéstörténetbe. Egy olyan modern Krisztus-képet teremtett, amely a modern, egyre kifinomultabb ingereket kereső ember igényeire volt szabva. Egyszerre nyújtott tehát vallásos élményt és szellemi élvezetet. Korunkban, amikor a vizuális művészet technikai lehetőségei erőteljesen kitágultak, még mindig lenyűgöző hatást gyakorolnak a képek a befogadóra.”
A fény mellett sajnos jelen volt az árnyék is. Egyértelmű, hogy a művésznek alkotnia kellett, de a nagyfokú érzékenységgel, ami a 3-asok sajátsága, nem lehetett könnyű dolga. Munkássága során többször depresszióba esett. A gyerekkor szenvedései, az inasévek nehézségei, kedélyállapotára és egészségére is kihatottak. Jellemző volt rá a kétpólusú depresszió, ami a művészeknél gyakran megfigyelhető, felfokozott aktív alkotói időszak után kiszipolyozva, kiégettnek érzik magukat.
Szomorú, hogy hatalmas sikerei ellenére kétkedett képességeiben, ahogy az sajnálatos módon a hármasoknál megfigyelhető. A 26 éves Munkácsy a Siralomház című festményével aranyérmet szerzett a Párizsi Szalon 1870-es kiállításán, ezzel egy csapásra ismert festő lett, mégis azt tervezte, hogy Düsseldorfból hazatér Magyarországra, és újra asztalosként fog dolgozni. Párizsban való letelepedése után pedig, a művészeteket kedvelő és támogató Edouard de Marche báró és felesége, (az asszony, aki megözvegyülése után Munkácsy felesége lesz) fényűző műtermet béreltek számára.
Az akkor már sikeres művész egyre több megrendelést kapott, de a nagy népszerűséggel nem tudott mit kezdeni, és depresszió gyötörte. A bírálat és a kritika is feldúlta. Állítólag egy apró kritika hatására egy teljesen elkészült művét megsemmisítette. De sajnos később sem lett jobb a helyzet, Munkácsy 1872-ben öngyilkosságot kísérelt meg.
De most meg kell állnunk egy pillanatra, muszáj ellenőrizni Munkácsy többi születési számát is, főleg a visszatérő számokra kell figyelni, hiszen azok különös jelentőséggel bírnak. Ha a születési számokat és azok összegét nézzük, feltűnik a kettes szám súlya. Középpontban a nulla által nyomatékosított 20-as születésnapszámmal. Nem beszélve arról, hogy a Lieb Mihály Leó teljes névszám is 2-est ad, a 65=11=2 által.
Munkácsy Mihály numerológiai képletének további elemzése, a sarkalatos 2-es számmal. A születés napjának és hónapjának numerológiai jelentőségével. (Lásd: Munkácsy Mihály születési számsorának vizsgálata, II. rész).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.