Munkácsy Mihály numerológiai elemzése: "I" kontra "Y"

m_cholpachi_park.jpg

Korábbi írásokban láthattuk, hogyan bontakozik ki Munkácsy Mihály születési neve, a Lieb Mihály Leó név jelentése a numerológia tükrében. A művész a Lieb Mihály Leó születési nevet 1868-ban Munkácsi Mihályra változtatta, az előnévben az „i” végződést pedig 1880-tól „y”-nal ír. Mivel a király Ferenc József 1880. december 11-én, Gödöllőn kelt oklevelében, a festészetben elért kiemelkedő munkásságáért Munkácsy előnévvel és magyar nemességgel tüntette ki. A világban minden esemény későbbi alakulását befolyásolják az indulás körülményei, ez alapján logikus, hogy a Lieb Mihály Leó születési név egy szinten befolyásolta Munkácsy Mihály későbbi életét is.

Attól függően, hogy egy név „i” betűre vagy „y”-ra végződik, még hangzásbeli eltérést sem tapasztalunk. A numerológia szempontjából mégis érzékelhető eltérés, a nevek betűiből adódó számösszegek változnak.

A numerológiában az „y” ha „i” betűt helyettesít akkor a magánhangzókhoz soroljuk. Tehát a vezetéknév végződésétől függően, a két név közötti változást a magánhangzók összegénél a belső én számánál és ebből adódóan az össznévszámnál tapasztaljuk. Ez abból adódik, hogy az „i” betű számértéke 9 az „y” számértéke pedig 7.

m_nev.JPG

A név számértékeinek kiszámítása.

A nevek feletti sorban a magánhangzók számértékei találhatók, ezek összege adja a belső én számát. A nevek alatti számok a mássalhangzók számértékei, ezek összege lesz a külső én száma. A kettő összegéből az össznévszámot kapjuk.

A belső én száma a lelkiségünket, belső késztetéseinket, rejtett belső tulajdonságainkat és céljainkat mutatja.

A külső én száma azt mutatja meg milyen a mentalitásunk a viselkedés módunk, fellépésünk, amit a külvilág felé mutatunk.

Az össznévszám a személyiséget, az egyén sorsát és a külvilágban való érvényesülést is jelöli. Megmutatja milyen energiákkal jelenünk meg a világban.

A sorsmisszió szám vagy más néven az életút szám megmutatja mi az életfeladatunk, küldetésünk jelenlegi életünkben. Ezen kívül az alapjellemre utaló domináns szám.

Ha egy kicsit visszatekintünk a Lieb Mihály Leó névre, láthatjuk, hogy milyen erőteljes hatást fejtenek ki a kezdeti energiák.

A 35/8-as számenergiák a numerológiában kifejezetten szerencsésnek számítanak. A 8-as szám pedig az akarat, a szenvedély megjelenítője. Bátor kitartó jellem, benne van a fejlődés igénye. Az érvényesülés a legnagyobb hajtóerő az életében, nagy vágya, hogy sikert, elismerést érjen el. Nagy terveket álmodik és célja megvalósítása érdekében hatalmas energiákat képes mozgósítani. Olyan ember, aki a legnagyobb alkotó erőket birtokolja. Átlagon felüli aktivitás jellemzi. Előrejutását segíti kiemelkedő probléma megoldó képessége is.  A 8-as ember egy küzdőképes egyéniség, harc az élete és esetünkben pont itt van a lényeg. A nehéz sorból való felemelkedéshez hatalmas és tiszta erőkre van szükség. A harc és küzdelem nem feltétlenül áldásos, de bizonyos helyzetekben elengedhetetlen „összetevő”. A 8-as energiák hatása alatt tanuljuk meg a Mars bolygó által szimbolizált harcot és küzdelmet bölcsen használni, kézben tartani.

Itt kell megjegyezni, a numerológiában a 8-as számhoz a Mars bolygó által képviselt energiákat társítjuk.

„ A Mars képviseli a tűz, világosságot teremtő erejét. (…) A Mars szimbolizálja a testi-lelki-szellemi cselekvő erőket. Segítségével végezzük az önmegvalósítás egyéni, majd magasabb szinten már közösségi munkáját. Belső harcot és felemelkedést hordoz, ami által világossá válik, hogy a mély energiák a magasba emelhetőek és szellemi síkon is hasznosíthatóak. (…) A szeretet erejét, tüzét vérét hordozza a vörös bolygó. (Paksi Zoltán: Égi utak csillagüzenetei)

Még mindig a Lieb Mihály Leó névnél maradva, a 65/2-es össznévszám megint csak szerencsésnek mondható. A szám energiái támogatóan hatják át az ember sorsát, segítik a felemelkedés útját és a sikert. A számenergiákban felébred az intuitív művész és a mély érzésű segítő. A 2-es össznévszámú emberek, mélyen együtt érzők. Feladatuk, hogy diplomatikus viselkedésükkel, segítő együttműködő hozzáállásukkal békét teremtsenek az emberek között. Így minden közösségben áldásos szerepet tölthetnek be. Mindezt a művészvilág nyelvére is lefordíthatjuk: Munkácsy a festményein szívesen ábrázolta a nehéz sorsú nép problémáit, végső soron a művészet figyelemfelhívó törekvésével, az emberek, vagy társadalmi rétegek közötti ellentétet igyekezett elsimítani. Miközben maradandó művészi értéket, szépséget teremtett a világban. Ebben pedig a 2-es szám vibrációján kívül a 6-os vibrációja is fellelhető.

 A 30/ 3-as külső jegyekben a széles érdeklődési kör, kreativitás, a világ megismerésére irányuló kíváncsiság és a siker iránti vágy, a nulla által tízszeres erővel jelenik meg. A 3-as szám rezgésével bíró embereknek fontos a társaság. Életvidám, szórakoztató, mindenre nyitott természetét környezete is nagyra értékeli.

Most nézzük a két Munkácsy nevet, először az „i” majd az „y” végződésűt. A művész 1868-tól hivatalosan a Munkácsi Mihály nevet használja. De a festészetben már 1863-tól az „y”-ra végződő művésznéven szerepel. Emiatt a számenergiák valamelyest átfedik egymást.

A Munkácsi Mihály névből új energiák kelnek életre. A belső én száma 23/5-ös, a számcsomag vibrációja hozzásegíti az embert, hogy másoktól mindig megkapja a fejlődéshez szükséges támogatásokat. Fontos tudni, hogy az 5-ös szám a változás lehetőségét is hordozza. Az 5-ös szám ugyanis a mozgékony fordulatokban gazdag élet hírnöke. Az 5-ös belső énnel rendelkező embereknek a szabadság és a függetlenség jelentős erőként jelenik meg személyiségükben. Az utazás, kalandozás, újszerű élmények, más emberek, tájak megismerése ösztönzőleg hat számukra. A mindennapi rutint, lélekölő monotóniát meglehetősen rosszul viselik. Munkácsy esetében az utazás és a külföldi élet elég korán megjelent. Először első mesterével Szamossy Elekkel vándor festőként járták az országot. Majd Budapesti tartózkodás után 1865-től külföldi tanulmányokat folytat. Düsseldorf után pedig az 1870-es évektől Párizsba helyezi át műtermét.  Az 5-ös szám is tűz energiákat jelenít meg, akárcsak a születési név belső énjének száma, a 8-as. Az 5-ös szám életbevágó hozománya, hogy hitet ad. A művész nehéz sorstól elnehezült lelke újra töltődhetett a lelkesedés hatalmas erejével, egészséges önbizalommal, belső hittel. A szám energiái által töltekezhetünk a bölcsesség emelő fényével és a kozmikus törvények igazságával. Az 5-ös szám nyilvánul meg az igazság kutatásában és a belső fény keresésében is. Ennek a számnak a rezgése is szerencsés. Az 5-ös ember pozitív életszemléletével vonzza a szerencsét. Ezek a számerők is adják az alkotó energiákat, ötletességet, lendületet. És mindennek magas szintre emelését teremti meg az 5-ös által szimbolizált ember és világszeretet.,

Az 5-ös számhoz a Jupiter bolygó tartozik. „A Jupiter, a szeretet bölcsességének és annak kiterjesztésének az elve. A fény -távolba hatóan- nemző, teremtő és beavató energiaként működik, mely által a legszentebb munkák végezhetők el.” Paksi Zoltán

Az össznévszám összege a 60/6-os, a 6-os szám rezgése lehetővé teszi, hogy megszülessen immár magas szinten a művész. Kifinomult művészi érzékkel, rendkívüli kézügyességgel, jó ízléssel megáldott emberek. A szám energiáiban a kedvesség és a segítő szándék is megjelenik. A 6-osok békés természetű, barátságos emberek akik, szívesen törődnek embertársaik problémáival, ezek a vonások párhuzamba hozhatók a születési név össznévszámában és a születési számok között szereplő kettesekkel.  Így erősítik is egymás hatását. A 6-os ember minden téren harmóniára törekszik. A kifinomult, művelt, korrekt magatartás alapvető érték számára. A 6-os rezgésekkel bíró emberek igazán tudják élvezni az élet örömeit. Nagy szükségük van a jó életkörülményekre és az abból fakadó érzelmi és anyagi biztonságra. A 6-os típusnak fontosak a keretek és a szabályok, ezt esetünkben, kicsit oldja az 5-ös szertelen könnyedsége, szabadságvágya. A 6-os jegyekkel rendelkező ember lehet bizonytalan, és nehezen hoz döntéseket, ez is kapcsolódik a 2-es szám hasonló rezgéseihez. Fontos neki a külvilágnak való megfelelés. És makacs is tud lenni. Kibillent esetben, viszont boldogtalan és a világgal elégedetlen emberré válhat. Fontos megjegyezni, hogy a 60-as szám esetén, a jó és kevésbé jó jellemvonások a nulla miatt hatványozottan jelentkeznek.

Mindkét névnél változatlan marad a mássalhangzók számjegyeinek összege, vagyis a külső én száma. Ez a szám a név alatti alsó számsor, a mássalhangzók számértékeinek összege, ami nem más, mint a 37=10=1-es. Ha a külső én száma 1-es, akkor az egy olyan karaktert takar, aki vezetői adottságokkal rendelkezik, emellett pedig fontos feladatának tekinti, hogy minden célját elérje és sikerre vigye. Ez a szám tulajdonosánál magas szellemi szintet, eredetiséget, újító törekvéseket és kreativitást bontakoztat ki. A külső én száma a külvilágban való megjelenésünket, viselkedésünket fejezi ki. Munkácsy Mihály a világban egy méltóságteljes egyéniségként jelent meg, akiből minden bizonnyal sugárzott az alkotóerő.

Amint láthattuk az alkotó erők, a kreativitás, a magas szintű művész energiák, az akarat, a kitartás, a siker iránti vágy, az átlagon felüli aktivitás és az önérvényesítő képesség fontos számcsoportokat itatnak át energiájukkal.

Ha egy kicsit betekintünk Munkácsy élettörténetébe láthatjuk, hogy a két névből felépülő számenergiákra hatalmas szükség van. Azért is, hogy a fiú zsenge vágya értelmet nyerhessen, és azért is, hogy a művészpálya elindulhasson. Akarat, küzdőképes jellem, elszánt hit, makacsság és persze egy adag szerencse nélkül ez nem sikerülhetett volna.

Munkácsy Mihály 1844. február 2-án született. Apja Lieb Leó bajor eredetű, de elmagyarosodott családból származik, anyja Reök Cecília pedig kisnemesi családból való. Apja az 1848-as szabadságharc oldalán állt. A kis Munkácsy forradalom idején szerzett, ugyan kissé homályos emlékei hatottak későbbi munkáira. A győztes Habsburg –hatalom apját a Kossuth-kormánynak végzett szolgálataiért börtönbe vetette, és az ott szerzett betegsége miatt meghalt. A kis Munkácsy alig 8 évesen teljes árvaságra jutott. Munkácsy nagybátyja Reök István gyámsága alá került. A nagybácsi kemény nevelésben részesítette a fiút. És ez a szigor mélyen megsebezte Munkácsy finom lelkét. Munkácsyt gyámja asztalos inasnak adta, mivel a szellemi pályára alkalmatlannak tartotta. A kis Munkácsynak ez az időszak még több lelki terhet jelentett. Az asztalosműhelyben mesterétől is nyers, durva bánásmódban részesült. A fenyítések okozta testi lelki nyomorúság egész életére kihatott. Az ébredező művész tehetség sem tudott kibontakozni, ha tehette deszkákra rajzolt, de alaposan elverték miatta. Nagy szenvedést jelentett számára az is, hogy asztalos inasként régi játszópajtásai, az úri gyerekek kiközösítették, így nem maradt más számára, mint a falusi szegény emberek nyújtotta menedék. Az egyszerű falusi emberekkel való találkozás egész életét áthatotta. Ami később munkásságában is kifejeződött. Négyévi keserves inaskodás után felszabadult. Aradra ment, ahol elkészültek első rajzai. Itt hosszú hónapokig tartó nehéz betegség tört ki rajta, amikor épp jobban volt újra rajzolt. Egy szerencsés esetnek köszönhetően nagybátyja észrevette rajzait és elámult tehetségén. Az ifjú Munkácsy így engedélyt kapott, hogy egy Fischer nevű helyi festőnél órákat vegyen. Majd ismét egy szerencsés eset: találkozott Szamossy Elek akadémiai képzettségű festővel, aki maga mellé vette és első mestere lett. Szamossy vándorfestő volt, kastélyokat látogatott, régi képeket restaurált és arcképeket festett. Több mint másfél éven át Munkácsy is vele tartott. Munkácsy számára a vándorlások kiemelkedő eseménye, az író, művészettörténész és műgyűjtő Ormós Zsigmonddal való találkozás. Munkácsy  három hetet töltött Buziáson Ormós vendégeként. Ormós és Szamossy egyaránt támogatták Munkácsy művész irányultságát, és rendszeres művészi oktatást szorgalmaztak. Szamossytól elválva Gerendásra ment nagybátyjához, ahol 1863-ban megfestette első olajfestményét a Levélolvasást, majd a Regélő honvéd című képét. 1863. őszén Pestre ment és támogatókat keresett. A pesti művészek Szamossy ajánlására szívesen fogadták. Egyik barátja Ligeti Antal éveken át támogatta, közbenjárására Munkácsynak a Képzőművészeti Társaság havi díjat folyósított. Munkácsy külföldön folytatta tanulmányait. Félévre Bécsbe ment az Akadémiára, ott Rahl növendéke volt. Ezután Münchenben Wágner Sándor osztályában tanult. Majd a Lengyel származású Adam magániskolájába iratkozott be. 1867-ben meglátogatta a párizsi világkiállítást, ami életreszóló hatást gyakorolt rá. Régi vágya is teljesülhetett, így Düsseldorfban példaképétől az életképfestő Ludwig Knaustól tanul. Majd megfestette az önállósulás első fontos emlékét az Ásító inast.

Az Ásító inas sikerén felbátorodva egy nagyobb kompozíció megfestését tervezi. Ez a műve a Siralomház. Már képzett festőként újra nagy lépés előtt áll. A nevek számenergiáinak ismét bizonyítani kell.

 

„Ő maga is megdöbben, hogy az utolsó hetek munkája nyomán a képről mennyire lefoszlott minden esetlegesség, a véletlen, a pillanatnyi ötlet minden vonása. Az arc lassan elválik a vászontól, s élő testként világít a homályos műteremben, mert Miska hajnal óta talpon van ugyan, de fest még az esti szürkületben is.

Vajon zsánerkép lesz belőle?!

Önmagának válaszol, de olyan hevesen, hogy főbérlője ijedten rohan be: mi történt az istenért?! A festő egy bocsánatkérő mozdulattal kitessékeli a műteremből. És most már jóval csendesebben szövegezi meg az önmagának adott választ: nem, ez nem lesz zsánerkép! Érzelmesen előadott románc vagy a nézőre cinkosan rákacsintó anekdota! Nem, ez a nyomorult ember sorsa, ahogy gyerekarcokon és női ábrázatokon, fiatalok és vének gesztusában tükröződik. Az utolsó órák drámája. A betyár drámája. A csapdába került emberé. Az emberé!

Rettenetes dolog mindezt társ nélkül teremteni meg, barát nélkül, anélkül, hogy valakivel is megoszthatná titkát. Fél az emberektől. Attól tart, ha a készülő vázlatot megmutatja valakinek, az egy joviális hátbavágással intézi el a dolgot: no, Miska, sok lesz ez még neked... Ennyi ember, ennyiféle mozdulat, más-más arckifejezés, s mindez egyetlen kompozícióban.

Végül is úgy dönt, Knaus professzort avatja be a titokba.

A mester el is jön, gyors pillantással fölméri a vásznat, aztán megveregeti Mihály vállát.

- Ez túlságosan korai kísérlet, kedves barátom. Maga nagyon tehetséges ember, de hát ez túlzás... valami könnyebb feladattal próbálkozzék.

Éjszaka álmatlanul forgolódik. Szeme fáradt. Egész testét átfűti a furcsa láz. Hajnalban kiugrik az ágyból, félrerántja a műterem lyukas, foltos vászonfüggönyét, s rámered a vázlatra. Aztán csendesen, majdnem susogva mondja:

- És ha az Úristen tiltja is meg, ha bárki próbálja elvenni a kedvem, én megfestelek, még ha belehalok is... Mert érzem: meg tudlak festeni.

. . .

1869 őszén kész a kép.

Mérete sem mindennapi: 137X195 centiméter.

Az első néző: Knaus professzor. Mihály karszéket kér főbérlőjétől, odaállítja a képpel szemben. Knaus leül, jó negyedóráig nem szól egyetlen szót sem, csak nézi - vagy inkább vizsgálja a vásznat. Végül feláll, megöleli tanítványát, aztán megcsókolja jobbról-balról.

- Elhamarkodottan ítéltem. Ön nemcsak megoldotta feladatát, hanem remekművet alkotott…”

Forrás: Gál György Sándor: Munkácsy Mihály élete, Móra Könyvkiadó, Bp., 1969, 104-106. oldal

A mű elkészítéséhez hatalmas energiákra volt szüksége. Vajon képes lesz-e megfesteni? Vívódott önmagával. A művész a kép megfestéséhez hatalmas belső erőket mozgatott meg. Ez nem volt hétköznapi teljesítmény, amely nem hétköznapi eredményeket hozott. Ilyenkor az ember meghaladva addigi önmagát, képes maradandót alkotni, átlépve az anyagi világ kereteit, az intuíciót magas szinten alkalmazni. Ehhez minden bizonnyal sikerült a 2-es az 5-ös és 6-os számenergiákat is kifinomult módon alkalmazni.

A képet még a festőállványról eladta, egy amerikai úrnak, de megegyeztek mielőtt a vevő elvinné a képet Munkácsy még kiállítja. Így 1870-ben barátai bíztatására, kiállította a képet a párizsi Salonon. A festmény olyan nagy sikert aratott, hogy a nagy aranyérmet nyerte el érte. A szegény sorsú festő 26 éves korára Párizs legismertebb festője lett, és ezzel elindult a művész nemzetközi karrierje is. A Siralomház sikere azonban megdöbbentette Munkácsyt. Nehezen dolgozta fel a hatalmas eredményt. Kételkedett saját tehetségében. Szorongott amiatt, hogy tud-e még egyszer hasonló vagy magasabb teljesítményt nyújtani. Szorongásai évekig fenn maradtak. Többször került alkotói válságba. A sikertelenségtől és a múlt árnyékától való félelem gyötörte.

 Munkácsynál ez az állapot összecseng a 2-es és 3-as számerők problémásabb, emiatt nehezebben kezelhető energiáival. A 2-es és a 3-as szám is a születési számsorból adódik, a 2-es többször szerepel, a születésnap szám pedig kifejezetten erős hatású, a 3-as szám nem más, mint maga a sorsmisszió, vagyis az életfeladat szám. A 2-es negatív kifejeződése alacsony önértékelést, bizonytalanságot okoz. A Hold hatása alatt álló 2-es a Hold változásai szerint ingadozik, így pozitív életszemlélete, derűlátása egyszer megnő, egyszer elapad. A 3-as számnál összetettebb a probléma. A 3-as nyitott személyiség, aki mély érdeklődéssel fordul a külvilág felé. Fontos számára, hogy a világot jól ismerje, ezért folyamatosan figyel, információkat gyűjt. Fontos feladata, hogy a kifinomult érzékenységgel begyűjtött információkat kifejezze, továbbítsa az emberek számára. Épp ezért születnek a 3-asok erős önkifejezési vággyal erre a világra. És talán pont a kielégíthetetlen információ éhsége, tudás vágya okozza azt a szorongást, hogy igazából soha nem érzik eléggé felkészültnek magukat egy adott feladatra, sőt néhány 3-as az alkalmatlanság problémájával küzd, egész életében csak tanul, készül az életre, nehezen lép ki a „pályára”, mert fél a kudarctól. Ebből pedig önbizalomhiány épül fel. Tovább élezi a helyzetet, hogy a 3-asok számára nagyon fontos a siker, a kudarcot egyenesen elfogadhatatlannak tartják. A kritikára pedig nagyon érzékenyen reagálnak. A 3-asok idegrendszerét, már a világra irányuló állandó érzékeny figyelem, a valóság szüntelen fürkészése, az ismeretek folyamatos gyűjtése is megterheli. Nem beszélve arról, ahhoz hogy legfőbb vágyát a sikert elérhesse, folyamatosan le kell küzdenie az önbizalomhiányt és a kudarctól való félelmet. Ha a 3-asok ezeket az energiákat nem tudják helyesen kezelni, bármilyen negatív lelki állapot: stressz, szorongás, depresszió is kialakulhat.

 A Siralomház sikere a párizsi letelepedés felé vitte a művészt. Majd a műkedvelő Edouard de Marches báróval történt találkozásnak köszönhette végleges döntését. A bárónak ugyanis tetszett a Párizsban kiállított Siralomház, és szívesen pártfogásába vette Munkácsyt. A báró és felesége Cecile fényűző műtermet béreltek a művésznek. És bevezették a magasabb társadalmi körökbe. Párizsban egyre több megrendelést kapott. A báróné tanácsokkal látta el, segítette karrierjét. És igen jó intézőnek bizonyult, mert Munkácsy egyre több ügyével foglalkozott. A művész a rászakadt népszerűséggel azonban nem tudott mit kezdeni, a depresszió nehezen oldódott. Egy ideig a luxemburgi Colpachban a De Marches birtokon dolgozott. Egy nagyobb lelki hullámvölgy során,  öngyilkosságot is megkísérelt. Azonban a De Marches házaspár segítő hozzáállása és főleg az asszony megértő támogatása, lassan visszaadta munkakedvét. Befejezte a tépéscsinálók című festményét, melynek témája az 1848-49-es magyar szabadságharc eszmevilágából merít. Majd a kor problémáit ábrázoló életképeket fest, ilyen az Éjjeli csavargók és a Zálogház.

Azonban a báró megbetegedett és 1873 nyarán meghalt. Időközben pedig Cecil és Munkácsy levelezésében két ember megértő kapcsolata bontakozik ki. Majd a gyászév letelte után 1874-ben Munkácsy feleségül veszi az özvegyet.

Közben a munka folyamatos. A nagy képek után kisebb méretű munkák következnek: a kétalakos Siralomház, a Köpülő asszony, a Búcsúzkodás és a Rőzsehordó nő. Ezeken a képeken az egyszerű nép, a falusi ember néha fájó valóságát, mindennapi gondjait, konfliktusait mély beleérzéssel és megértéssel ábrázolta. Munkácsy igazi értékeit ezek a kisebb méretű munkák képviselik leginkább. Többek között ezek a képek is a XIX. század magyar és európai realista festészetének legjobb alkotásai között szerepelnek. Munkácsy legjelentősebb korszaka az 1870 és 1880 közötti időszak volt.

Már Párizsban is nagy sikerű festő, amint láthattuk először inkább plebejus témákat választott. De a párizsi művész élet és a De Marches báró özvegyével kötött házassága tárgyválasztását is befolyásolta. Elfordult a kritikai realizmustól. A realista zsánereket impozáns pannók, történelmi portrék és szalonzsánerek váltják fel. A francia arisztokrácia és vagyonos polgárság kedvenc festője lett. És olyan kompozíciók alkotására törekedett, melyek segítségével versenyképes maradhatott a párizsi Salonon. A művészettörténészek szerint ezzel letért az igazi művészet útjáról. Az új alkotói korszakkal fejlődése is más irányba haladt. A költséges életvitel, és a feleség, fényűző életmódja, 1878-ban rákényszeríti Munkácsyt, hogy Sedelmeyer osztrák műkereskedővel tíz évre szóló anyagilag előnyös, de a művészi fejlődést hátrányosan befolyásoló szerződést kössön.

A házasság nagy fordulatot jelentett Munkácsy életében. De miért éppen Cecile Papier lett a kiválasztott nő? Ehhez a 2-es és 6-os számenergiákat kell megvizsgálni. A 2-es számból eredő energiák gyengíthetik a karakter jegyeket, ez hatással van a társ kiválasztására. A 2-es egyéniség az életet inkább lelki síkon közelítő, mély érzésű ember. Békeszerető természete mellett tele van szeretettel, de nagy a szeretet igénye is. A 2-es egyéniség roppant érzékeny és kitűnő megérzései vannak. Könnyen tud azonosulni mások problémáival. Ugyanakkor a 2-es vívódó természete miatt nehezen hoz döntéseket, könnyen bizonytalanná válik. Többnyire önértékelési problémákkal küzd, kevés önbizalommal rendelkezik és befolyásolható. Erősebb egyéniség hatására könnyen kerül alárendelt helyzetbe, szélsőséges esetben áldozattá, külvilágfüggővé is válhat. Az ilyen alkatú ember többnyire erős egyéniségű társat vonz az életébe. Így történt ez Munkácsy esetében is Cecile Papier egy erős akaratú domináns nő volt.

De lépjünk tovább és nézzük a 6-os számot. Munkácsy akkoriban „i” betűvel írta a nevét a Munkácsi Mihály névből pedig a 60/6-os össznévszámot kapjuk. A 6-os személyiségnek pedig nagyon fontos mind az érzelmi, mind az anyagi biztonság. A 2-es és 6-os energiákból a harmonikus környezet szokásosnál erősebb igénye merül fel. A biztonság támogató energiáit a megértő törődést, a szeretetet Cecile minden bizonnyal meg is adta. De a házasság harmóniát teremtő energiáival együtt máris megjelentek a bomlasztó árnyékok. A párizsi művészeti életre jellemző versengés, amitől már Budapesti pártfogói is féltették a művészt, és Cecile nagyravágyó jelleme, költséges életmódja és haszonelvű felfogása. Ezenkívül nem szabad megfeledkeznünk arról sem, amit már az előzőekben is tárgyaltunk, hogy Munkácsy siker és elismertség utáni vágya is meghatározó erő volt, ami már a 3-as sorsmisszió szám rezgéseként dominál.

Könnyebb megérteni a helyzetet, ha rápillantunk Cecile számaira is. Esetében két nevet is megnézhetünk, egy hosszú születési nevet és egy rövidebb nevet, ahogy ma is felelhetjük az interneten.

 mcp1.JPG

 

mcp2.JPG

 

Született 1845. 5. 5.      1+8+4+5+5+5=28=10=1, tehát a sorsmisszió szám: 1-es

Csak az ismétlés kedvéért jegyezném meg, a sorsmisszió szám a küldetésünket, életfeladatunkat jelöli.

A gyors érthetőség kedvéért három hatást emelnék ki. Az egyik hatás a születési számok sorában és a hosszabb név belső és külső énjénél domináló 5-ös szám. A másik fontos hatás az 1-es szám dominanciájához köthető. Ugyanis 1-es a sorsmisszió szám is és a külső-belső én egyjegyűre csökkentett száma is. És rögtön érkezik két újabb 1-es a 110-es össznévszám összegéből, viszont itt az egyjegyűre csökkentett érték a 2-es lesz. Ez a 2-es pedig már égetően szükséges a képletbe, a 2-es szám energiája nélkül ugyanis teljes férfi vértezetével felszerelt nőről volna szó. A harmadik fontos hatás, ami a rövidebb névben épül fel, az össznévszám eredményeként, ez pedig a 66=12=3-as. Ezt a számot azért tartom fontosnak mivel a születési névben és a születési számok között nincs egyetlen 6-os sem. Márpedig ha valaki ilyen közel kerül a művész világhoz, valahol erre is kell utalásnak lennie, hát itt megtaláljuk ráadásul duplán.

A születési név és a születési számok esetében minden fontos számcsomagban jelen van az 1-es, az ilyen számok tulajdonosa született vezető és nagy szervező egyéniség. Ha egy szám ilyen mennyiségben van jelen a szám kiváló tulajdonságai mellett, sajnos elkerülhetetlenül rendelkezik a szám negatív megnyilvánulásaival is. Túl sok 1-es esetén az illető átcsúszhat a túl egós, akaratos, hatalmaskodó viselkedésbe. Maximalizmusa, karriervágya túlzó méreteket ölthet. Könnyen túlzásokba eshet a végletek emberévé válhat. Az 5-ös számmal a vezetői képességek óriási hittel, önbizalommal töltődnek fel, ami veszélyes is lehet. Amennyiben túlértékeli önmagát a vezető képességek látják kárát. A nagy számban szereplő 5-ös kibillentséget okoz, így túlzásokra való hajlamával a mértéktelenség csapdájába eshet. Túl nagy önbizalommal nagyratörő, hatalmaskodó emberré válhat. Kissé szertelen egyéniség, aki könnyen elszórja a pénzt. Bár esetünkben ezt az 1-es következetes, felelősségteljes beállítottsága visszaszoríthatta. A 66-os szám amit a rövidebb név össznévszámaként kapunk, kibillent esetben erőszakos, uralkodó magatartást és az anyagi hatalomra való törekvést hozhatja. De ezt csak zárójelben jegyezném meg, mivel a nevekben sem találunk több 6-os értékű betűt és a születési számok között sincs több 6-os. Így remélhetőleg ez az energia nem kapott teret.

Ahhoz, hogy egész képet kapjunk az asszonyról ismerni kell az előbb említett számok pozitív tartalmát is. A hosszabb születési nevet és a rövidebb nevet érdemes egyszerre, egymást átfedve vizsgálni, mindegyik jól tükrözi az asszony karakterét, megmutatják hogyan bontakozott ki Munkácsy támaszaként és művészeti vezetőjeként zseniális természete.

Az 1-es fő erénye, kiváló vezető és szervező képességében rejlik. Munkáját következetesen, felelősségteljesen végzi. Magabiztos, határozott fellépésű. Neki is fontos a siker és az elismerés. Kreativitása teremtő képességgel párosul.

 Az 5-ös óriási hittel, önbizalommal rendelkező személyiség. Bölcs ember, akinek jó szónoki képességei vannak. Kellemes természete támogatóan hat a nagy baráti kör felépítésére. Egy életművész típus, sokat utazik, mozgalmas életet él. Könnyed, laza, rugalmas egyéniség.

A Marie Anne Cecile Papier név össznévszáma a 110-es, melynek egyjegyűre csökkentett értékéből a 2-es számot kapjuk (1+1+0=2). Ez a 2-es azért nagyon fontos a képletben, mivel oldja az 1-es kemény férfias rezgéseit. Valamelyest lágyít, finomít felébreszti a megértő, tápláló, szeretetet adó Hold lelkületet. A 2-es értékes tulajdonsága hogy, nagyon jól tudja lelkesíteni, inspirálni embertársait a siker érdekében. A 2-esek esetében felmerülő alacsony önértékelés és bizonytalanság itt nem jön szóba, mivel a képlet számos 1-ese semlegesíti ezeket az energiákat.

A Cecile Papier rövidebb és vélhetően a mindennapi élet során használatos név össznévszámában leljük fel a szintén nagyon szükséges 6-ost. Ez a 6-os a 2-est kiegészítve tovább finomítja a képet. Vénuszi energiákról ad hírt, a szeretet, a boldogság, a művészetek, a harmónia, a család mind-mind ide tartozó minőségek. A 6-osok remek ízléssel rendelkeznek. Szívesen törődnek embertársaik problémáival. A legjobb, legodaadóbb anyák és feleségek tudnak lenni. Gondolkodásuk viszont rendkívül anyagias. De tudnunk kell két 6-os összegéből a 3-as energia születik (6+6=12 és 1+2=3) ez lesz tehát a rövidebb név egyjegyűre csökkentett össznévszáma. A 3-as össznévszámú ember kiváló érzékkel lelkesít másokat, az öröm, a szépség fényével tölti fel a szürke hétköznapokat. Lételeme a kapcsolat, a kommunikáció igazi társasági ember. Rendkívül mozgékony, tevékeny, sokat nyüzsgő életrevaló ember. Gyors az észjárása is és jó a szervezőképessége. Lehet tehetséges előadóművész vagy művészi érzékkel rendelkező ember. A 3-as egyéniségnek fontos a külső megjelenés és a látszatok világa ezért, veszélye lehet ennek a számnak, ha a külsőségek csillogó világa túlságosan dominál az igazi belső tartalmak helyett.

Egyetlen szám se maradjon ki a képletből, ezért nézzük meg a 7-est is. Ez a szám a Cecile Papier, tehát a rövidebb név belső énjének egyjegyűre csökkentett összege. Itt is fontos információk rejlenek, melyek nélkül nehéz lenne értelmezni az asszony kiváló tehetségét, amellyel ügyes menedzserként igazgatta művész férje ügyeit. A 7-es szám rezgésében a magas szintű racionális gondolkodást valósítjuk meg. A 7-es képes komoly, elmélyülést igénylő szellemi munkát végezni. Jó megfigyelő, elemző képességgel rendelkezik. Jól koncentrált és kitartó. Céltudatos ember. Jó üzleti érzéke és inkább haszonelvű beállítottsága van. Ez a szám a személyiséget jól összefogó, szabályozó erővel hatotta át, valamelyest visszafogta az 5-ös szám kibillent állapotát. A 7-es számnál fontos megemlíteni az asszony vezetéknevének első betűjét a „p” betűt, ami szintén a 7-es rezgéseit hordozza, ami aztán még egyszer ismétlődik az előnévben. Ezek az energiák is szellemi beállítottságot, megfontolt, céltudatos embert mutatnak. Ha a „p” betű többször ismétlődik a névben a tulajdonosa magas társadalmi elismerést is szerezhet.

Tömören fogalmazva Cecile művészi érzékkel, hatalmas hittel, töretlen optimizmussal rendelkező kő kemény, céltudatos vezető, aki vezető feladatát segítő, együttműködő és inspiráló energiák felhasználásával teljesített be.

Cecile-t az 1-es szám vibrálása határozta meg. Így esetünkben ő képviselte a Nap férfias energiáit, míg Munkácsynál inkább a Hold nőiesebb energiái működtek. Munkácsy születési számsorából a 2-es szám által mély érzések és kifinomult lelkiség árad. A 2-esek érzelmi ráhangolódása kedvez a művészetnek, de a gyerekkor sorozatos tragédiái után, anyagi biztonságra, sikerre és elismertségre törekvő igényeket, a 2-es energiáiból feltörő vívódó, bizonytalan, kétségbeesésre hajlamos természete nagymértékben korlátozta. Ezeken a korlátokon tudott Cecile erős akaratú, határozott egyéniségével áttörni. Számukra az energiákból adódóan csak ez a leosztás létezhetett. Munkácsy az alkotó művész, Cecile pedig az anyagi világban jól eligazodó vezető, ezt az asszony számai is jól mutatják. Az asszony céltudatos művészeti menedzserként működött. Miközben optimista, emberi problémákra nyitott, megértő viselkedésével folyamatosan stabilizálta a művész változó kedélyállapotát. Cecile Papier-el kapcsolatban megosztott a művészettörténészek véleménye. Tény, hogy Munkácsy rengeteget dolgozott, a hajszolt életmód nyílván nem tett jót az amúgy se stabil egészégi állapotának. Ugyanakkor fel kell tenni a kérdést, hogy Munkácsy bizonytalan, kétségbeesésre hajlamos lelkületével képes lett volna-e stabilan helytállni a világban, vagy az érzékenységéből fakadó kibillentséget csak egy igen erős tudatos egyéniség tudta megzabolázni.  Cecile közreműködésével Munkácsy nemzetközi hírnevet szerzett. Célratörő menedzser munkával biztosította az anyagi jólétet. Munkácsy gyerekkorának fájdalmas emlékeitől messze eltávolodva pazar körülmények között fényűzően éltek.

Az eszményinek tűnő világukba mégis probléma csúszott. A túlzó életmód fenntartására irányuló törekvés, nagy áldozatokat követelt különösen Munkácsytól. Valószínűleg ez a probléma az élet több területén is kibillentette az egyensúlyt. A párizsi nagyvilági életet is finanszírozni kellett. Palotájuk a társasági élet fontos színhelye volt, fényes fogadásaik még Párizsban is ritkaság számba mentek. A Munkácsy házaspár szalonjában a francia arisztokrácia mellett a művészvilág színe-java, de külföldi nagykövetek és politikusok is megfordultak. A nyüzsgő estélyeken állítólag a művész nem töltött sok időt. A fogadások azonban nemcsak időhiányt okoztak Munkácsynak, megrendeléseket, barátságokat is hozott számára.

Az egyensúly hiánya mutatkozik meg a következő korszakban is, ami 1880-tól az „y”-nal írt Munkácsy Mihály névvel kezdődik.

Az „y”-nal írt előnevet Munkácsy már 1863-tól művésznévként használja, 1880-tól azonban hivatalossá válik a név. Ezzel a Munkácsy Mihály név rezgései erősödnek, az „i” betűs név energiái pedig lassan kiapadnak. Időben pedig már igen messze vagyunk a Lieb Mihály Leó születési névtől is.

Figyelem felkeltő jelenség, hogy a képlet két fontos száma is 3-as lesz. 1880-tól Munkácsy sorsmisszió száma és a belső én száma egyformán 3-as. A sorsmisszió szám és a belső én jelentése hasonló ezért felerősítik egymás hatását. E két szám viszonyából megtudhatjuk azt, hogy életfeladatunk teljesítéséhez, milyen belső erőforrásokkal rendelkezünk. Így a művész esetében dupla jelentőséget kap, az emberekkel való kapcsolat, a világ mély valóságának megismerése, a társasági élet, az információ áramoltatása és ezzel együtt az önkifejezési vágy és a tanítás is. De most már sajnos kétszeresen fontos a siker is. A 3-asok számára az egyik legfontosabb dolog a siker elérése, ami egy bizonyos határig jó, mivel hajtóerőt biztosít, nagy tettek, célok eléréséhez, de kibillenve ez is okozhat egészségi problémát. Amint azt már a 3-as sorsmisszió számnál tárgyaltuk a 3-as fő feladata az információk áramoltatása az emberek tanítása, s mivel művészi érzéke is van, ezt meg tudja tenni a művészet eszközeivel is. A numerológia a 3-as számhoz a Merkúr bolygót társítja. A Naphoz a Merkúr kering a legközelebb. Szimbolikusan a magas fény üzeneteket a Merkúr továbbítja nekünk. A 3-as szám energiájával rendelkező ember magas szinten, a tiszta fény információk átadására hivatott.

A siker tekintetében már nem volt megállás, más forrásokból táplálkozva ugyan, de mindkét embert motiválta a siker. Nem szabad elfelejteni, ahogy a számok rezgésében is megmutatkozik Cecile nagyvilági, fényűző életmódja a túlzásokra és a nagyzási hóbortra hajlamos természetéből táplálkozott. Amit tovább fűtött a túlzott mennyiségben jelenlévő 1-esek rendkívül erős kiemelkedési és érvényesülési vágya.

1878-ban Sedelmeyerrel a XIX. század legjobb műkereskedőjével kötött szerződés után 10 éven át a legfoglalkoztatottabb festők közé tartozott. Sedelmeyer szorgalmazta a szalon-intérieurök ábrázolását a nagy kompozíciók mellett. A költséges életmód is a könnyen eladható képek sorozatgyártását kívánta. A szalonképek a párizsi jómódú polgárság csillogó, bár kissé unalmas, kihűlt világát idézik. A francia felső tízezer kellemes, unalmas élete vélhetően nem táplálta a művészt eleven mély érzésekkel. Ebből a világból hiányzott a mélységekkel átszőtt emberi sors, a valóságos világ átütő ereje, aminek drámai üzenetét szívből tudta tovább adni. Ne felejtsük el a harmóniában lévő optimálisan működő 3-asnak pont ebben rejlik a lényege. A 3-as szám veszélye pedig, abból adódik, ha a külsőségek felszínes világa nagy hangsúlyt kap. És a külsőségek dominálnak a belső mélyebb tartalmak felett. A szalonképek pont ezt a látszat világot hangsúlyozzák, bár a képek nagy festői értékekkel rendelkeznek, de az emberi érzelmek tápláló elevensége, a mély mondani való, az üzenet értéke hiányzik belőle. Sajnos a témák nem gondoskodtak arról, hogy a művész érzelmekkel tudjon töltődni. Így a művészet lelkesítő alkotó tevékenységéből inkább csak a munka maradt.

1880-tól az össznévszám eredményeként 4-est kapunk. Munkácsy 1844-ben született, a születési évszámban szereplő két darab 4-es bőven gondoskodik a 4-es számerő kiváló tulajdonságairól az ügyes, gyakorlatias jegyekről, jó kivitelező készségről és a hatalmas munkabírásról. A szám nagy erénye, hogy a 4-es energiával rendelkező embereknek az átlagosnál jóval nagyobb a kitartása, munkabíró képesség. Három 4-es azonban már sok a képletbe. És pont akkor érkezik a terhelhetőség szinte korlátlan energiája, amikor munka terén, inkább a fékre kellett volna lépni. A 4-es típus a legnagyobb munkateljesítmények elérésére is kész. Ebben az esetben a legnagyobb munkateljesítményeket a szó szoros értelmében kell venni, gondoljunk csak a Krisztus a Pilátus előtt című kép 4,17mX7,12m-es a Golgota 4,6mX7,12m-es vagy az Ecce Homo 4,03mX6,5m-es méreteire. A 4-es személyiség típus vállalásait felelősséggel teljesíti munkájában korrekt, pontos, precíz. Jellemző rá az, amit elért azért keményen meg is dolgozott. Szeret szabályok szerint élni. Racionális gondolkodású. A 4-es is kifinomult jó ízléssel rendelkezik, ezt nemcsak munkájában kamatoztatja, de megjelenése is tükrözi. Sajnos a 4-es energiában a pesszimista szemléletmód is fellelhető. Ugyanakkor keménységgel, határozottsággal tölti fel a képletet, melynek esetünkben a 2-es bizonytalan energiáival szemben van jelentősége. A 4-es ugyan stailitást ad, de a túlfeszített munkatempó hatása testre, lélekre egyaránt káros lehet.

Az asszony nagyvilági, fényűző életmódja és belső késztetéseiből felépülő sikerorientáltsága, határozott erőt formált a művész siker és elismertség utáni vágyával. Ebből pedig elkerülhetetlenül következik a munka nem is akármilyen minőségben és mennyiségben. Amint láthatjuk a 4-esek állnak helyt legjobban a munkában. Azonban kibillenve ez is veszélyes lehet. Nem beszélve arról, hogy kiváló munkabíró képességét, terhelhetőségét környezete ki is használhatja. A numerológia számításai szerint Munkácsy alapproblémája is a 4-es szám rezgéseihez köthető. Könnyen elképzelhető, hogy a probléma minden korszakban a munkához kötődött valamilyen formában. Láthatjuk, hogy ez 1880-tól könnyen tetten érhető.

Tény, hogy Munkácsy nagyon sokat dolgozott. Lehet, hogy legbensőbb félelmeitől is a munkába menekült. Talán az a gondolat nem hagyta nyugodni, amit a Siralomház hirtelen jött sikere támasztott fel benne, a gondolat, hogy sikere csak átmeneti jellegű, és ismét visszakerül a gyerekkorában megismert nyomor nyomasztó világába. Egy idő után a betegség ijesztő jövőképe elől is menekülhetett, Munkácsy nyílván tudta sejtette mi vár rá. Fiatal korában Aradon megtámadta a század súlyos betegsége, amely átmeneti javulás után újra jelentkezett nála. A betegség tünetei lassan újra jelentkeztek. 1880-tól a betegség egyre jobban kínozta és időről-időre pihenőt kellett beiktatnia.

Most nézzük az apró névváltozás, milyen negatív rezgésekkel hatotta át a művész sorsát. 1880-tól betegsége is egyre inkább jelentkezett. Ebbe az egészségileg meggyengült állapotba, a szintén 1880-tól érkező új számerők nem voltak túl kedvezőek. Az össznévszám összege 58=13=4. Mint minden számnak, a 4-esnek is megvannak a maga csapdái. A szám kibillent állapotában negatívvá válhat. A 4-es szám rezgésével rendelkező személyeknek, az a képzetük, hogy boldogok csak akkor tudnak lenni, ha feladataikat elvégzik és anyagi vágyaik megvalósulnak. A 4-es dominanciájú ember keményen dolgozik, munkájából a legjobbat akarja kihozni, sajnos sikereinek pesszimista gondolkodása miatt nem tud igazán örülni. Ezen a ponton felmerül a 4-es szám rezgésével rendelkező emberek problémája, a túlhajszolt munka miatti kimerülés. A 4-es energiák negatív megnyilvánulása a kemény merev gondolkodásban, rugalmatlanságban is kifejeződhet, következménye pedig ízületekkel, csontrendszerrel és gerincoszloppal kapcsolatos probléma lehet. A már meglévő 3-as sorsmisszió szám mellé most már 3-asra változott a belső én száma is, így a 3-as is nagyobb nyomatékot kap, sikerorientáltságra hajlamosító rezgéseivel még jobban ösztönzi a 4-es munkateljesítményét. A 3-as személyiség típusnál további problémát jelenthet, hogy sokoldalú tehetsége, széles tevékenységi köre, és az ebből adódó, munkáját jellemző pörgés könnyen szétforgácsolja egészségét és idegrendszerét is kimerítheti.  Ehhez társul negatív minőségben a 6-os szám most már teljes hiánya. A 6-os szám a Lieb Mihály Leó születési név teljes névszámának összegében a 65-ös számban, majd a Munkácsi Mihály név teljes névszámában a 60-as számban jelent meg. Így a 6-os szám rezgése minden nehézség ellenére a harmónia lehetőségét adta.  A 6-os számban amint már többször felmerült a boldogság, a család, a művészetek, a harmónia, az egészség rezgése is dominál. 1880-tól azonban, sem a születési számsorban sem a név számértékei között nem találunk 6-ost. A 6-os számban a család is megjelenik. Fontos kitérni erre a témára is. A házaspár számaiból látszik, hogy mindkét fél rendelkezett a függetlenség igényével is, de egymás iránti szeretetükben a ragaszkodó, sőt a birtokló szeretet is megjelenik (2-es, 6-os számok). Bár mindvégig megértő, bizalmas társak maradtak, Munkácsy levelezései alapján, dokumentálhatóan félre lépett, és egyes írások szerint az asszony is. Munkácsyt szoros barátság fűzte egyik pályatársa Charles Chaplin feleségéhez, az egyre bensőségesebb hangú levelezésekből szerelem szövődött. És minden bizonnyal Madame Chaplin Robert nevű kisfiának Munkácsy volt az apja. Sajnos a fiú 12 évesen egy kadét iskolában lebukott a lóról és szörnyet halt. Munkácsyt 1896-ban a Millenniumi ünnepségeken érte a hír, ami után, a már amúgy is meggyengült egészségi és ideg állapota rohamosan romlani kezdett. Cecile a házasság alatt kétszer lett terhes. 1877-ben elvetélt, majd 1884-ben koraszülött gyermekük is meghalt. Így a festőnek nem maradt utóda. Munkácsy életében előforduló mélységek és magasságok lelki egyensúlyát folyamatosan próbára tették. A túlfeszített munka lassan felőrölte egészségét. Az 1890-es évek elején munkakedve visszaesett, festőisége elerőtlenedett. És a fiatal korában szerzett betegsége is egyre jobban elhatalmasodott rajta. Fiatalkorában szifiliszt kapott, ami az 1880-as évektől kezdődően előbb tábesszé, majd paralízissé fejlődött. A tábesz a szifilisz harmadik stádiumának idegrendszeri megnyilvánulása, azaz a gerincvelő lappangva kezdődő, majd fokozatosan romló betegsége. Először kínzó ízületi fájdalmak, majd fejfájás és gerincfájdalom gyötörte. Egyre romló idegállapota miatt először Baden-Badenba, majd az endenichi szanatóriumba szállították. 1900. május 1-jén hunyt el.

„Természetesen azt nem is sejtettem, hogy mi lesz belőlem, milyen festő leszek. Csak festő akartam lenni, aki dolgozhat. Ez volt egyetlen kívánságom. Művészi törekvésem nem terjedt túl azon, amit eddig láttam, ahol egy nagy teremben a mesterem másolta a képeket.” Munkácsy Mihály: Emlékeim

 Forrás: mek.oszk.hu  Nyáry Krisztián jegyzete: Múzsák és szerelmek

 

 

 

 

              

A bejegyzés trackback címe:

https://thetanapsziget.blog.hu/api/trackback/id/tr2714643462

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Theta Napsziget

Friss topikok

Címkék

2020 as év elemzés (1) 2020 as év jelentése (1) 2 pont módszer (1) aka szál (1) alaphitek szintje (1) alapszint (1) áldás (1) alfa agyhullám (1) álom (1) álomállapot (1) asztali áldás (1) aura (2) aura védelme (1) beavatás (1) belső béke (1) belső én száma (4) belső figyelem (1) béta agyhullám (1) betűk számértéke (1) biotér (1) bőség (2) Cecile Papier (1) célok elérése (1) csakra (1) delta agyhullám (1) döntés (1) egyetemes 4 es év (1) Egység (1) egységtudat (2) életcél (1) életerő (1) életerő védelme (1) életfeladat szám (3) életszakasz szám (1) életút szám (1) elme (1) elme lecsillapítása (1) éltető táplálék (1) energia (1) energiacsere (1) energiarendszer (1) energia csere (1) energia elszívás (1) energia erőszak (1) energia lyuk (1) energia mező (2) energia rendszer (2) energia rendszer védelme (1) energia szint (1) energia vámpír (1) érzelem (1) érzelmek (2) érzelmi blokk (1) érzelmi blokkoldás (1) érzések (1) étel megáldása (1) évszámok sorshatása (1) félelem (1) felemelkedés (1) felnőttkori szám (1) feltétel nélküli szeretet (2) fiatalkori szám (1) figyelem összpontosítás (1) fókuszált figyelem (1) fókuszált ima (1) Forrás energia (2) gamma agyhullám (1) generációs szint (1) genetikai szint (2) gondolkodás megváltoztatása (1) gyerekkori szám (1) gyógyító szertartás (1) harmónia (1) Hawaii (1) hiedelmek (2) hipnózis (1) hit (1) hitrendszer (1) Ho oponopono (2) információ (1) információs mező (2) intuíció (1) irányított szándék (1) jólét (2) kapcsolatok gyógyítása (1) karma (1) koncentráció (1) korlátozó hitrendszer (2) közösség (1) kreativitás (1) kritikai realizmus (1) külső én száma (4) kvantummátrix (1) kvantum mező (1) kvantum szemlélet (1) kvantum tér (2) lélek (1) lélek szintje (1) Lieb Mihály Leó (1) magabiztosság (1) meditacio (1) meditáció (2) meditatív állapot (1) megfigyelő (1) megfigyelő hatás (1) mentális stabilitás (1) Munkácsy (3) negatív hitrendszer (2) negatív rezgés (1) nonlokalitás (1) Numerológia (1) numerológia (6) numerológiai elemzés (3) numerológiai képlet (3) numerológiai névelemzés (3) numerológiai táblázat (3) numerológia éves előrejelzés (1) Numerológia Személyes Év (1) numeroszkóp (3) ohana (1) önbecsülés (2) önbizalom (2) önfejlesztés (1) önismeret (2) önkorlátozó hitrendszer (1) ősi család vonal (1) ősök gyógyítása (1) ősök gyógyító ereje (1) össznévszám (5) összpontosítás (2) párizsi Salon (1) pozitív hitrendszer (1) pozitív rezgés (1) Püthagorasz (3) realista festészet (1) rezgésszint (1) Richard Bartlett (1) siker (1) sikeres élet (1) sorsfeladat szám (3) sorsmisszió szám (5) spirituális ébredés (1) spirituális emelkedés (1) spirituális filozófia (1) spirituális főzés (1) stressz (1) stresszoldás (2) számmisztika (4) számmisztika éves előrejelzés (1) Személyes Év (1) szeretet tere (1) szertartás (1) szimbólum (1) szinkronicitás (1) szivárvány gyógyítás (1) szubatomi részecskék (1) születési számsor (1) születésnap szám (1) születés szám (2) támogató hitrendszer (1) tapasztalat (1) táplálék (1) tehetség (1) teljes névszám (3) Teremtő (2) test lélek tisztulás (1) thetahealing (1) thetahealing technika (1) Thetanapsziget (3) ThetaNapsziget (23) ThétaNapsziget (10) theta agyhullám (2) Theta Healing (1) tiszta szándék (1) történelmi szint (2) tudat (1) tudatalatti (2) tudatosság (1) tudatosság növelése (1) tudatos szándék (1) tudatos tudat (2) tudatszint (2) tudatszint emelés (1) tudattalan (2) univerzális 4 es év (1) valóság (1) vizualizáció (1) Címkefelhő
süti beállítások módosítása